Categorie

Hoe dragen blogs bij aan je branding en imago?

We vinden het fijn, dat je regelmatig onze blogs leest. Daarom vandaag een blog over blogs. Stel jezelf de vraag, hoe blogs op een positieve manier kunnen bijdragen aan je branding en imago?

First things first: zelfanalyse!

Waarom begin je met bloggen? Wat wil je naar je doelpubliek communiceren en sluit dat aan op vragen, verlangens en uitdagingen van je doelpubliek? Kunnen jouw blogs daarbij een nuttige bijdrage vormen, zodat je lezers gaan uitkijken naar de volgende in de reeks en ze je misschien zelfs als een soort van autoriteit of expert gaan zien binnen jouw vakgebied?

Als je deze vragen op een positieve manier kunt beantwoorden, dan is bloggen zeker een goed idee om je merk, product of dienst op een indirecte manier in de kijker te zetten en je SEO en leadgeneration een boost te geven.

Heb je de stoute schoenen aangetrokken en besloten om te beginnen met bloggen? Dan bieden wij alvast een wandelgids, zodat je niet verdwaald.

Geen bla bla blog

Een basisregel voor alle content is, dat je authentiek moet zijn. Schrijf dus altijd je teksten vanuit jezelf en de propositie van je bedrijf of organisatie. Dat betekent NIET dat je een reclamepraatje over jezelf gaat bloggen. Jij weet als geen ander wat je te bieden hebt. Met je blog wil je mensen informeren en inspireren bij een overwegingsproces waarin jouw potentiële doelgroepen zich bevinden. Geef dus advies, bied mogelijkheden, zeg niet dat je de beste bent, maar laat dát de lezer zelf ontdekken. Hoe? Verras creatief en verover!

Met storytelling in je blog kun je zo, zonder te vertellen dat je eigenlijk een crossmediaal bureau voor marketing – content, design en webdevelopment – fotografie en videoproducties – magazines en gedrukte media bent, een tof publiek bereiken en liefst aan je binden. Win-win!

Een basisregel voor alle content is, dat je authentiek moet zijn.

Nu is het klaar? Ik denk het niet … Bezint eer ge begint, want bloggen moet je opnemen in je contentkalender, consequent en regelmatig. Zorg daarbij voor afwisseling en durf ook af en toe buiten je comfortzone te gaan. Uiteraard deel je ze op je social media en vergeet ook zeker niet om af te toe een beetje advertentiebudget erop te zetten, als je vist naar bijvangst buiten je volgers. Kortom, integreer je blogs in je marketingstrategie!

Doe je best! En wil je nog beter worden? Bel ons.