Categorie

Over netwerken die werken!

Ondernemen is meer dan omzet en winst maken. Als bedrijf wil je vooral, samen met gemotiveerde medewerkers, een zinvolle bijdrage leveren aan de maatschappij. Een betere wereld voor iedereen. Dat zou toch het ideaal van ons allemaal moeten zijn?

Vandaag schenken we aandacht aan maatschappelijk verantwoord ondernemen en hoe jouw onderneming daaraan een steentje kan bijdragen. Op basis van constructieve samenwerkingen binnen stabiele netwerken, kun je met wederzijds vertrouwen, naast geld verdienen, ook bijdragen aan een sociale samenleving.

Als voorbeeld blikken we terug op het jaarlijkse ‘Gala van het Goede Doel’ van Net’s Work, dat op 8 september werd gehost in de Tiendschuur van Herkenrode. Net’s Work is een organisatie door ondernemers, voor ondernemers. Gunter Vanroy, een van onze founding partners, is bevlogen lid van deze netwerkclub en zet zich in die hoedanigheid in voor inspirerende en charitatieve activiteiten.

Net’s Work heeft een nauwe betrokkenheid met TUKI vzw, een niet-gesubsidieerde non-profitorganisatie, die zich dagelijks inzet om ouders van kinderen met levensbedreigende ziektes financieel, administratief, juridisch, praktisch en emotioneel te ondersteunen. Jaarlijks worden de activiteiten van TUKI ondersteund met de opbrengst van events en de helft van de Net’s Work lidgelden.

Het hoogtepunt van het gala dit jaar was een veiling met van ingebrachte stukken door leden. PSG stelde daarvoor in samenwerking met GLO’ART uit Lanaken het pièce de résistance ter beschikking, een schilderij van Christian van Hedel. Hiervoor werd het hoogste gulle bedrag van de avond afgetikt door Derdaele+ industriële gebouwen, vertegenwoordigd door Patric Derdaele en Thomas Monnens.

Valt je iets op in dit verhaal?
In één adem worden 5 organisaties genoemd die samen aan één kar trekken, namelijk ouders met zieke kinderen een helpende hand bieden. Door samen te (net)werken kan dat in veel gevallen zonder grote budgetten.

Onder het genot van een hapje en een drankje aan een gesponsorde tafel werd ook op de andere veilingstukken, waaronder een wielershirt van Wout van Aert en het voetbalshirt van Denis Odoi, dat hij droeg in de jongste match van Club Brugge tegen Liverpool, enthousiast geboden. Zo werd op een gezellige avond een mooie totaalsom voor TUKI vergaard.

Aan ‘ons kent ons’ zit dus niet langer een luchtje. De vroegere achterkamertjes, waar schimmige deals werden gesloten, zijn geëvolueerd naar maatschappelijk verantwoorde initiatieven voor goede doelen. En wie wil daaraan niet meedoen?