Google Analytics is de sleutel tot succes!

Begrijpen wat de klant wilt, dat is de sleutel tot een succesvolle business. Als ondernemer heb je waarschijnlijk al een goed beeld over je doelgroep. Toch kan Google Analytics een voelbaar verschil maken voor jouw onderneming.  

Hoe werkt dat? Wel, Google Analytics is een tool die gedetailleerde statistieken maakt over de bezoekers van je website. Deze statistieken geven je waardevolle (marketing)inzichten die je kan gebruiken om je online strategie te bepalen, het maximum uit je conversies te halen en zo je business te optimaliseren.

Google Analytics is een waardevolle partner voor kleine en grote bedrijven. Je website herbergt namelijk over heel wat informatie. Door het surfgedrag van je websitebezoekers in detail te bekijken, heb je een houvast om de inhoud van je website evalueren. Google Analytics verschaft je nuttige inzichten. En wij bij PSG helpen je graag om deze cijfers om te vormen tot uitvoerbare, actiegerichte doelstellingen.

Wil je weten wat Google Analytics voor jou kan betekenen? Contacteer ons voor een demo-analyse!

Wat zijn de voordelen?

Met Google Analytics leer jij je klanten echt kennen. Je ontdekt waar ze vandaan komen, welke apparaten ze gebruiken om je website te bezoeken en op welke webpagina’s ze het meeste tijd doorbrengen. Alle gegevens worden geanalyseerd en hapklaar verwerkt in overzichtelijke statistieken. Zo zie je in een oogopslag wat werkt en wat niet.

Het grootste voordeel is dat de gegevens automatisch worden verzameld. Het enige dat jij moet doen is een Google Analytics-account aanmaken. Hierna kan je een stukje code genereren dat je in de backend van je website plakt. Wanneer alles is ingesteld, kan je het webverkeer in realtime volgen. Je hebt toegang tot duidelijke statistieken die je overigens kan bundelen in een overzichtelijk rapport.  

Google Analytics x Google Ads
Bovendien helpt Google Analytics je om efficiënter te adverteren. De cijfers scheppen een betrouwbaar beeld over de wisselwerking tussen je Google Ads en je website. Je kan je marketingcampagnes instellen zodat ze betere resultaten en meer ROI opleveren.

Integraties
Naast Google Ads kan je ook een integratie aangaan met Data Studio voor een interactieve rapportering. Ook kan je Optimize aan je data koppelen, dit is een tool die aangepaste varianten van je website maakt op basis van je doelgroepen uit Google Analytics.

Ben je benieuwd naar wat Google Analytics voor jou kan betekenen?

Dan zorgt PSG graag voor de nodige ondersteuning. Wij weten namelijk hoe waardevol deze data kan zijn voor je onderneming. Daarom willen we je helpen om de juiste beslissingen te nemen om een succesvolle online strategie op te stellen. Wij helpen je de cijfers uit Google Analytics te interpreteren en helpen je op weg naar een gerichte marketing met een maximale ROI.

Ga je liever zelf aan de slag?

Geen probleem, wij voorzien ook opleidingen voor onze klanten waarbij we de werking van Google Analytics van a tot z uitleggen.

Contacteer ons nu!