Elk individu is bijzonder en heeft een eigen, persoonlijke smaak. Zo verschillen we allemaal van elkaar en dat maakt het leven uitdagend en verrassend. Als je als ondernemer of marketeer je product of dienst onder de aandacht van je doelpubliek wilt brengen, moet je dat goed in je oren knopen.
Wat communiceer ik naar wie? Op welk moment en via welke media? Hiervoor moet je je eerst afvragen of je unieke propositie of aanbod nog actueel en volledig is.
Wat bied ik precies aan en waarom of waarmee onderscheid ik me daarmee van anderen? Ben ik de beste, de snelste, de meest volledige of misschien wel de eerste? En wie wil ik daarmee bereiken? Hoe omschrijf ik mijn doelgroepen en hoe kan ik met hen op een positieve manier in contact komen?
Hiervoor heb je de juiste content nodig. Beknopt, to-the-point en met een boodschap die aankomt en, als het even meezit, blijft hangen. Bepaal met dit in je achterhoofd je contentstrategie, verbeter daarmee je vindbaarheid (SEO) en groei organisch naar een betere ranking in Google… op een unieke manier.
3 top tips
- Zorg voor een authentieke en consequente look & feel, zodat je steeds vaker herkend gaat worden, wanneer je met je doelpubliek communiceert;
- Breng in de eerste twee zinnen de essentie van je boodschap alvast over;
- Probeer een interactie op te roepen of een connectie te leggen.
Ondersteuning gewenst?
PSG Creative helpt graag een handje.