Wist je dat het gebruik van kleuren jouw herkenbaarheid van je merk tot maar liefst 80% kan vergroten?
Door kleuren (en specifieke vormen) in visuele uitstralingen/huisstijlen toe te passen, ontwikkelen we een identiteit en laten we zien waarvoor het bedrijf staat. Wanneer we deze consequent toepassen op bijvoorbeeld sociale media, website, print, merchandise, enz. krijgt de identiteit van het bedrijf zichtbaarheid.
Het bedrijf springt in het oog, wordt blindelings herkend, onthouden en het vertrouwen bij (potentiële) klanten kan groeien.
De visuele uitstraling begint bij een sterk en opvallend logo. Een logo dat de waarden presenteert en het juiste gevoel bij de ideale klant van het bedrijf naar boven brengt. Een logo bestaat uit een kleur, vorm, tekst (lettertype) en dat samen vormt de huisstijl.
Haast iedereen herkent intussen het typische, blauwe Nivea potje van ver, de rode lijmstift van Pritt en de felgele ‘M’ van McDonalds. Deze bekendheid hebben deze merken opgebouwd door jarenlang trouw hun eigen, herkenbare kleurenpalet te blijven gebruiken.
Het is best wel interessant om te kijken welk gevoel en welke emotie kleuren oproepen. Zo kan het ook blijken dat het hoog tijd is voor een rebranding en je bedrijf een nieuwe frisse look aan te meten. Mits een juiste en goed geplande communicatie kan dit een enorme boost geven aan de uitstraling van jouw merk.
Denk maar aan de rebranding van Dexia bank naar Belfius bank, dit blies hen opnieuw het nodige leven en goede imago in!
We staan je graag bij bij het ontwerp van je nieuwe logo of complete rebranding. Twijfel niet langer en contacteer ons nu.