Categorie

Ga op staycation en boost de lokale economie

Het gevecht om een ligbedje aan het zwembad, een buffet dat je tien dagen lang hetzelfde voorschotelt of met z’n allen in de file staan op weg naar Zuid-Frankrijk. Op vakantie gaan naar het buitenland brengt enkele irritaties met zich mee waar je nu eenmaal niet omheen kunt. Massatoerisme heeft al langer zijn charme verloren. Maar de stress om zelf je reis uit te stippelen, je aansluitende vlucht te halen en op Instagram de perfecte vakantie neer te zetten, is niet veel beter. In nasleep van de coronacrisis gaan we in de zomer van 2020 wellicht helemaal nergens heen. Een kans om kennis te maken met de vaak te weinig geapprecieerde staycation. 

Al die thuisblijvers kunnen de lokale economie een enorme boost geven.

Staycation is een samentrekking van de twee Engelse woorden stay en vacation, en betekent net zoveel als je verdiende verlof thuis doorbrengen. Pak je het slim aan, dan is het heerlijk ontspannen. De voordelen van een staycation zijn namelijk dat je lekker in je eigen bed slaapt. Je hoeft niets te regelen en je krijgt de kans om de charme van je eigen tuin te (her)ontdekken. Een extra voordeel voor België is dat al die thuisblijvers de lokale economie een enorme boost kunnen geven. Misschien is die staycation wel precies wat we nodig hebben om als land heelhuids en ontspannen uit de coronacrisis te komen.

De basisregel voor een geslaagde staycation is dat je de dagelijkse routine moet doorbreken.

De basisregel voor een geslaagde staycation is dat je de dagelijkse routine moet doorbreken. Heb je een zwembad in de tuin? Neem dan de tijd om er volop van te genieten. Trakteer jezelf iedere ochtend op een fantastisch ontbijt, geef je partner een massage, ga mediteren in het bos, zet je smartphone uit, maak cocktails, experimenteer in de keuken … Maar het meest van al: kies voor lokaal!

Oké, natuurlijk moeten eerst de huidige maatregelen wat versoepelen voordat we weer volop op café kunnen gaan, in ons favoriete restaurant kunnen eten of van de typische Belgische trekpleisters kunnen genieten. Maar als je lokaal geteelde ingrediënten gebruikt voor je keukenexperimenten, bestelt uit Belgische webshops en steevast kiest voor Belgische merken maak je al een verschil. Het moeilijkste deze zomer wordt de soldenperiode. Die is in België uitgesteld tot in augustus, terwijl onze buurlanden in juli wel al kortingen geven. Toch loont het de moeite om aan deze buitenlandse koopjes te weerstaan.

Het aanbod van Belgische merken is divers en uniek.

Het aanbod van Belgische merken is divers en uniek. Zelf hebben we heel wat Belgische ondernemingen als klant en uit ervaring kunnen we zeggen dat ze een ding met elkaar gemeenschappelijk hebben: de typische Belgische kwaliteit en eigenheid.

Deze zomer is het dus helemaal oké om de patriot in jezelf naar boven te halen. Kook op z’n Belgisch, koop op z’n Belgisch, ontspan op z’n Belgisch en wees trots op wat ons land te bieden heeft. Dan komt het helemaal goed!

Heb je hulp nodig met je Belgische merken aan te prijzen deze zomer? Contacteer ons nu!