ANALYSE DOELGROEPEN EN CONCURRENTEN

Als ondernemer ben je vertrouwd met je doelgroepen en concurrentie. Toch is het waardevol om ze regelmatig onder de loep te nemen en te analyseren. In steeds veranderende markten met nieuwe uitdagingen, is het verstandig om te leren van de concurrenten. Wat is hun strategie en wat doen ze goed? Wat kan jij beter? Hoe onderscheid jij je in de markt en hoe communiceer je dat naar het gewenste doelpubliek? Met doelgroepanalyses brengen we de kenmerken van dat publiek in kaart. We kijken naar demografische gegevens, zoals geslacht of gender, leeftijd, opleiding, beroep, burgerlijke staat, woonplaats, nationaliteit, etniciteit en last-but-not-least interesses. Op basis daarvan gaan we bepalen wat deze mensen drijft en hoe je met hen op een positieve manier in contact kunt komen met de juiste communicatie. Hoe connecteer je succesvol met je doelgroepen, zodat zij trouw aan je product of dienst worden en blijven? < Terug naar conceptbepaling
Caparol

WIL JE MEER WETEN OVER ANALYSE DOELGROEPEN EN CONCURRENTEN

NEEM CONTACT MET ONS OP